Motbjudande

Vem minns inte de kontroversiella H&M-affischerna med Anna Nicole Smith som skapade debatt 1993? Sexton år har gått och Willy:s (ja, den vidriga lågpriskedjan) försöker tänja gränserna för hur anstötande material man kan publicera i offentlig miljö.



Willy:s har mage att klä ut en ledsen, totalt överstekt bit skämtkött i grillkrydda och kalla det oxfilé. Att klassa den gigantiska postern för reklam vore vanvett - detta, om något, är ren skräckpropaganda.

Hur kan Stockholm Stad tillåta att oseriösa företag vilseleder medborgarna? MK firar Willy:s födelsedag med att uppmana alla MK-fans att riva ned all skräckpropaganda de stöter på. Och på måndag klockan 13.00 samlas vi allihop utanför Rosenbad och bränner Willy:s-kassar och protesterar.

Upp till kamp!

Kommentarer
Postat av: Ebichu

Well done. Mmmmmmm.



Ärligt talat, är inte det här hets mot folkgrupp? Mot oss som faktiskt tycker OM mat?

2009-10-20 @ 23:00:19
Postat av: MK

Ebichu: Det är hets mot gomgrupp.

2009-10-21 @ 07:43:20
Postat av: Anders Berg

Willys är en bra affär.

2009-10-21 @ 20:01:01
Postat av: MK

Anders Berg: Men för helvete!

2009-10-22 @ 09:09:13
Postat av: Anders Berg

Billigast på Lidingö. Å som student och småbarnsförälder måste man välja den billigaste affären. Dessutom är det ju Hemköp som står bakom, å det är kvalitet! =)



Hade jag varit rikare så skulle jag självklart handla på City Gross.

2009-10-26 @ 20:11:48
Postat av: MK

Anders: Visst, i krig måste man äta burkmat. Men man behöver ju inte hylla eländet.

2009-10-27 @ 09:59:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0